Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Powiat Rzeszowski – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Rzeszowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Rzeszowie.

Data publikacji strony: 2020-11-10. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-08-03. Data sporządzenia deklaracji: 2024-11-25. Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: ZETO-RZESZÓW Sp. z o.o.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

 

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Agnieszka Capińskaagnieszka.capinska@powiat.rzeszow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 519-586-107. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

 

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

/en/pagecheck2.0/?uuid=c6aac417-382a-4258-a5a3-9335313c3760

Dostępne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych:

  • powiększanie/pomniejszania czcionki
  • ustawienie wysokiego kontrastu

Dostępność architektoniczna

Budynek Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie jest dostosowany do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami w tym osób z trudnościami w poruszaniu się i poruszających się na wózkach inwalidzkich. Budynek wyposażony jest w windy.

Dojazd do siedziby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Rzeszowie – ul. L. Siemieńskiego 18A, 35-234 Rzeszów można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej.

Bezpośrednio przy budynku znajduje się przystanek autobusowy ZTM. Budynek jest zlokalizowany w bezpośrednim sąsiedztwie II Urzędu Skarbowego. Dojazd możliwy jest autobusami linii 5,9,12,29,59 – przystanek: Siemieńskiego/Urząd Skarbowy.
W rozkładzie jazdy autobusów poszczególnych linii wskazane są kursy realizowane przez pojazdy niskopodłogowe.

Dostępność wejścia

Do budynku prowadzą dwa wejścia od ulicy Siemieńskiego, z poziomu “0” z bezpośrednim dostępem do winy i wejście główne. Wejścia są ogólnodostępne w godzinach pracy urzędu. Z uwagi na znajdujący się przystanek autobusowy i ścieżkę rowerową należy zachować szczególną ostrożność.

Dostępność parkingu

Ze względu na lokalizację siedziby PCPR w Rzeszowie, urząd nie posiada parkingu ogólnodostępnego. W odległości ok. 10 metrów od drzwi wejściowych do budynku na ul. L. Siemieńskiego 18A znajdują się: 1 miejsce parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych oraz na parkingu za budynkiem znajdują się kolejne 3 miejsca przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.

Dostępność toalety

Toalety znajdują się na każdym piętrze budynku. Toalety są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami oraz wyposażone w przycisk umożliwiający wezwanie pomocy.

Pracownicy udzielający pomocy przy wejściu do budynku

Na parterze budynku, po lewej stronie od wejścia głównego, znajduje się portiernia. Od pracowników portierni można uzyskać niezbędne informacje jak poruszać się po budynku oraz zgłosić potrzebę uzyskania pomocy. W holu, na każdym piętrze umieszczone są tablice informacyjne gdzie dostępne są dane dotyczące rozmieszczenia komórek organizacyjnych wraz z numeracją pokoi.

Na parterze w pokoju nr 13 znajduje się obsługa klienta, gdzie można załatwić sprawę osobiście oraz zgłosić potrzebę uzyskania pomocy. Korytarze w budynku mają szerokość ok. 200 cm, co umożliwia swobodne poruszanie się w tym również osób poruszających się przy pomocy wózka inwalidzkiego.

W Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Rzeszowie działa pętla indukcyjna.

Budynek jest dostępny dla osób korzystających z pomocy psa asystującego i psa przewodnika.

Utrudnienia

Z uwagi na znajdujący się w bezpośrednim sąsiedztwie wejść głównych przystanek autobusowy oraz ścieżkę rowerową, należy zachować szczególną ostrożność.

Pomoc w pokonaniu większych barier w danym budynku

W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.

Obsługa osób słabosłyszących

W Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Rzeszowie działa pętla indukcyjna.

Możliwe jest także:

  1. kierowanie korespondencji za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: pcpr@powiat.rzeszow.pl
  2. kierowanie korespondencji za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie: /PCPRRzeszow/SkrytkaESP, PCPRRzeszow/skrytka
  3. przesyłanie faksów pod numer: 17 859 48 23 wew. 2

W budynku zainstalowany jest system sygnalizacji pożarowej z powiadamianiem głosowym i świetlnym. Uruchomienie systemu sygnalizacji pożarowej powoduje zjazd wind na parter i ich blokadę. Jedyną drogą ewakuacyjną pozostają klatki schodowe, do których prowadzą drzwi przeciwpożarowe otwierane na zewnątrz.

W tym urzędzie można opisać takie elementy jak:

  1. wejścia (odpowiedni rozmiar drzwi, szerokie korytarze, winda z poziomu “0”)
  2. stanowiska postojowe dla osób niepełnosprawnych na parkingach
  3. wyposażenie w windy
  4. obecność toalet dostosowanych do osób z niepełnosprawnością z instalacją umożliwiającą wezwanie pomocy
  5. przejrzystość i wyrazistość tablic informacyjnych na zewnątrz i wewnątrz budynku (odpowiedni rozmiar czcionki)
  6. dostępność w urzędzie / instytucji osoby posługującej się językiem migowym
  7. wyposażenie w pętlę indukcyjną