W dniu 1 lipca 2016 roku w siedzibie PCPR w Rzeszowie odbyło się szkolenie pn. „Jak znaleźć pracę” skierowane do pełnoletnich wychowanków rodzin zastępczych oraz placówek opiekuńczo-wychowawczych.
Szkolenie w wymiarze czterech godzin zorganizowane zostało przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Rzeszowie we współpracy z Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie. Zajęcia prowadziła Pani Urszula Adamczyk – doradca zawodowy.
Celem zajęć było przygotowanie wychowanków do aktywnego poszukiwania pracy. Uczestnicy szkolenia mieli możliwość zapoznania się z metodami poszukiwania zatrudnienia oraz technikami rekrutacyjnymi, nabycia umiejętności redagowania dokumentów aplikacyjnych oraz przygotowania się do rozmowy z potencjalnym pracodawcą.
Tematyka szkolenia dotyczyła:
- Instytucji rynku pracy
- Metod poszukiwania pracy
- Technik rekrutacyjnych
- Dokumentów aplikacyjnych pomocnych w poszukiwaniu pracy
- Autoprezentacji podczas rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcami
Szkolenie odebrane zostało przez uczestników bardzo pozytywnie. Zdobyte umiejętności z pewnością ułatwią wychowankom pieczy zastępczej niełatwy start w dorosłe i samodzielne życie.